2 daagse colca canyon

11 augustus 2018 - Colca Canyon, Peru

- blog 4 dagen Aerequipa van afgelopen week is op onverklaarbare wijze verdwenen.- Balen maar geen zin in om opnieuw te schrijven....

Ik ga door vanaf afgelopen zaterdag 2 dagen colca tour!

YES! We zijn er klaar voor, onze twee daagse Colca tour! Netjes om 8.00 uur staat er een busje voor het hotel. Op de valreep regel ik nog even met de Nederlandse eigenaar van het hotel in Aerequipa dat hij mijn kaartje voor collega's op de bus doet, want ik kon nergens een postzegeltje vinden, en ik had mijn collega's beloofd een kaartje te sturen.

Millie onze gids, begroet ons hartelijk en we stappen de bus in. In de bus mensen van Franse en Spaanse afkomst. Ongeveer met zijn 10en vertrokken we.

Ik zat naast een Spaanse man, die al snel tegen me begon te babbelen. Wat ik toen nog niet wist is dat die man, de hele tour zijn mond niet dichthield. Gelukkig praatte hij niet tegen mij, maar achter hem zaten zijn drie zonen die al zijn verhalen moesten aanhoren. Later begrepen we ook waarom zijn vrouw bijna voorin het busje was gaan zitten, haha, die dacht ook ff rust te hebben twee dagen.

Met de bus zouden we naar 5000 meter hoogte gaan stijgen met verschillende stops. En WoW, wat indrukwekkend! De foto's geven een goed beeld van het geweldige uitzicht. Tijdens de busrit kregen we het advies weer coca bladeren te eten. Ter voorkoming van hoogteziekte. Millie gaf een uitleg hoe we dit het beste konden doen, opvouwen en in de linkerwang stoppen. Blaadjes die je niet eet, omdat het lekker is, maar het werkt effectief. Dus in de bus zaten we kauwend aan de blaadjes, met tussendoor voor de afwisseling een coca toffee.

We hadden halverwege nog nergens last van. De jongens hadden bedacht bij de volgende stop waar we coca thee dronken, een rondje hard te gaan. lopen  om te kijken of ze wat voelden.....Deze stop nog nergens last van, maar de volgende stop klaagde Jesse over hoofdpijn. Toch maar even een hoogtepilletje. En daar waren we dan.....5.000 meter hoog! We waren niet de enige op die plek, maar het was ook een bijzondere plek met schitterend uitzicht.

We genoten van alle mooie stops, waar we naast het schitterende uitzicht ook genoten van de alpaca's en lama's die gewoon los rondliepen...
Na de lunch, een heerlijk warm buffet, werd iedereen bij het hotel afgezet. Wij wilden in de middag nog graag een stuk wandelen dus onze spullen werden bij onze Colca lodge afgezet, zodat wij met Millie in ruim een uur naar het hotel konden wandelen. We genoten van de mooie verhalen die ze vertelde, over het ontstaan van de colca rivier, over de aardbeving die er in 2001 was, en haar ervaringen over hoe de Spanjaarden een grote rol hebben gespeeld, in haar huidige leven.

En daar zagen we dan in de verte onze Colca Lodge liggen. Een schitterend 4 sterren resort, die ik online had gezien, en via Maurice (de man die ons programma maakt), heb kunnen regelen dat we daar een nachtje konden slapen. Een droomplek, midden in de bergen, waar we als prinsjes en prinses werden ontvangen met een heerlijk paars drankje (ben de naam even kwijt). En toen naar onze kamers, waar we twee mooie suites kregen met een hoog plafond en een heul groot bed, en een schitterende badkamer. Gaf me het gevoel van de Thaise hotels. @ zus, echt iets voor jullie!!

We hebben eerst even de Colca lodge boerderij bezocht, via de warmwaterbaden en een wiebelende lange brug van hout....Het eten was om 20.30 uur, dus we konden om 19.00 uur nog even genieten van de warmwaterbaden, waar we de enige vier waren. De rust, de vele sterren, en het uitzicht, is een pareltje om nooit te vergeten.

Morgen dag twee van de Colca! We moeten om 6.40 uur klaar zijn!! Dus dat wordt een early wake up!

________________________________

1. Marcel:
    Dat is heerlijk genieten, prinses! Groetjes aan je prins 😊
  2. Annieboeters:
    13 augustus 2018
    hoi yvonne weer een mooi verhaal .xxx
  3. Chris:
    Jeetje wat indrukwekkend! Leuk om je verhaal te lezen 💓💋
  4. Cath:
    Ha Vonne!
    Nu ik terug ben van vakantie en de eerste buien hier voorspeld zijn, kan ik eindelijk jouw reisverhalen lezen. Super leuk! Ik geniet zo gewoon nog even verder van vakantie, al is het niet de mijne! veel plezier lieverd!
    Groetjes Cathelijne
  5. Bernetta:
    13 augustus 2018
    Leuke foto's en wat een indrukwekkende omgeving! Mooi verhaal weer!
  6. Petra:
    13 augustus 2018
    Prachtig daar, jouw verhalen geven me even het gevoel daar weer te zijn😃 have fun