Dag 2 colca

12 augustus 2018 - Colca Canyon, Peru

5.30 uur gaat de wekker! Het voelt alsof het midden in de nacht is. Robbert en Mats gaan de warmwaterbaden in om de zon op te zien komen (maar die kwam niet haha). Ik heb een warme douche genomen in de hoop een beetje wakker te worden. Het inpakken van mijn rugtas gaat inmiddels na alle overnachtingen steeds makkelijker. Blij met mijn keuze, omdat ik m kan openen als koffer.

Na een superlekker ontbijt staat Millie om 6.30 uur ons op te wachten, nog snel naar onze kamer, uitchecken, en dan zijn we klaar voor vertrek. De ' babbelende Spanjaard' zit ook weer in het busje. Mats en Jesse hoor ik achter mij mopperen want die zijn de man ook zat. Robbert en ik kiezen ervoor om voorin te zitten, om zo wat meer rust te hebben.

Het hoogtepunt van dag 2 van de tour is het spotten van de condors. Grote vogels van 2,5 meter, 3 meter spanwijdte. Millie vertelde ons dat ze er niet elke dag te zijn. Ze slapen namelijk 18 uur per dag. Na een stop op de locale markt, zijn we dan om half 9 op het punt waar je de vogels kunt spotten. Geweldig, we zijn niet de enige, bussen vol met toeristen staan met hun camera in de ' aanslag' om de vogels vast te leggen. @Bernet, een mooie plek voor jou hier!

We gaan op zoek naar een mooi plekje waar we goed zicht hebben, zodat wij ook de vogels kunnen spotten en vastleggen. Het is eigenlijk wel lachwekkend als ik zo om me heen kijk, iedereen zie je vol spanning wachten totdat ze komen.
Hebben we de vogels dan gezien? Klopt het wat Millie als grapje deelde, dat ze ze speciaal voor ons heeft besteld?

Jaaaaaa,,, we hebben ze gezien.. Zie foto's. De ahhhhhhhhs en de oowwwwwwwww vlogen om de oren. Het is inderdaad wel indrukwekkend. Ineens zagen we wel zo'n twaalf van die grote vogels tegelijk voorbij vliegen. Mijn camera maakte overuren, want ook Jesse vond het leuk met mijn nieuwe camera (die goed kan inzoomen) de vogels goed vast te leggen.
Zie de foto's voor het resultaat. Ook mooie foto' s van de kleinere vogeltjes gemaakt.

Na de lunch worden we afgezet bij een parkeerplaats waar we van bus moeten wisselen. We nemen afscheid van Millie en bedanken haar voor de mooie en heldere verhalen.
Op naar de volgende bestemming. Puno! Een 4,5 uur durende bustour, waar ik de tijd gebruik om mijn blogs bij te werken...... Daar heb ik overdag en avonds weinig tijd voor. Tussendoor stoppen we bij het hoogste meer van Peru, WoW schitterend!

Nu het laatste stuk in de bus, 19.00 uur landen we in Puno waar we naar ons hotel worden gebracht. Ik voel de moeheid in mijn lijf en kijk even naar Robbert die geconcentreerd met zijn blog bezig is....ik zit vol van alle indrukken. Ik ben moe en voel mijn lijf. Vanavond vroeg slapen, want morgen staat de tweedaagse Titicacameer op het programma, waarbij we overnachten bij locals. Vanavond ook een rugtas(je) voor de twee dagen in pakken, ook weer nieuw voor mij haha!

Wordt vervolgd...nu even mijn ogen dicht in de bus.

Fijne week allemaal, liefs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annieboeters:
    13 augustus 2018
    hoi yvonne robbert en kids
    heb weer genoten van verhaal foto,s groetjes xxxx
  2. Marcel:
    13 augustus 2018
    Gaaf!!! Condors én kolibrie!
  3. Bernetta:
    14 augustus 2018
    Prachtig!! Die Condors!! Mijn camera is trouwens de hele tijd al 'jaloers', ik niet natuurlijk...:-)
  4. Thea Mol:
    14 augustus 2018
    Yvonne en Robbert
    Wat een ervaring voor jullie allemaal
    Dank je wel ,dat ik mee mag genieten.
    Liefs Tante Thea.
  5. Robbert: