Rust en ontspanning op zaterdagavond in Mancora

1 september 2018 - Máncora, Peru

Na het ziekenhuisbezoek van afgelopen woensdag heeft Robbert donderdag en vrijdagochtend veel contact gehad met de verzekering over de operatie in Nederland, en over de terugvlucht. Daarnaast heeft hij contact gezocht met de huisarts over de planning van zijn operatie.

Lopen op krukken door Lima is vermoeiend voor mijn lief, maar we hebben toch veel
‘ lopend’ gedaan in plaats van met de taxi. Bijzonder hoe attent iedereen hier is, en ons helpt. Mooi te ervaren. Het was onzeker wanneer we zouden terug gaan. De dame van de verzekering waarmee Robbert contact had, wilde ons eigenlijk vandaag (zaterdag) al ‘ terughalen’ , om risico’s uit te sluiten. Mijn voorkeur was hier nog een week te blijven, omdat ik echt aan het idee moet wennen dat ons avontuur bijna voorbij is.
Gisteren hoorden we dat we zaterdag 8 september terugvliegen, en zondag 9 september op Schiphol landen. Omdat we onze reis heel graag op een later moment willen afmaken hebben we gesproken om eerder aan werk te gaan (1 maand eerder, 17 september ipv 17 oktober). Dit om onze dagen te ‘ sparen’.  Dit vooruitzicht helpt me in het nu bij het verwerken van de teleurstelling. Maar goed dat moeten we nog wel met werk regelen, om dit volgend jaar daadwerkelijk te kunnen realiseren
We zijn gisterenmiddag terug naar Mancora gevlogen. Apart hier dinsdag weg te gaan en vervolgens vrijdag weer te landen. De service van Latam airlines is top. Robbert wordt na het inchecken gelijk een rolstoel aangeboden en hij wordt tot aan de gate begeleidt door een aardige dame..

We hebben een bungalow aan zee geboekt. Gelijkvloers voor mijn lief, zodat hij op krukken zich makkelijk kan verplaatsen. En.....Wat een pareltje...Ik heb op veel mooie plekken gezeten, maar dit is toch wel heel bijzonder. Waarom? We hebben een bungalowtje waar we slapen en douchen, verder zit ik nu in onze
‘woonkamer’ aan zee mijn verhaal te typen, Het geluid van de zee op de achtergrond, en kijk hier op uit....Maar dat is nog niet alles, we hebben vanavond gekookt (met WE bedoel ik eigenlijk Robbert haha, in een huisje ernaast). Een grote keuken met wederom uitzicht op zee. En wat een rust hier. Voor mij altijd een droom geweest om aan zee te wonen, en ik ben dankbaar hier een weekje te mogen ‘ wonen’ met mijn lief.

Zo fijn om even de hele week niets te hoeven, en samen te genieten......En alle stress omtrent de knie, wel, geen operatie hier enz, achter ons te laten...
Vrijdag vliegen we terug naar Lima, en zaterdag dus terug naar Nederland....
Liefs Yvon

1. Petra:
    2 september 2018
    Geniet er samen maar van, even niets. En zou fijn zijn als jullie op een later tijdtip jullie reis kunnen afmaken💋
  2. Tineke Duys:
    2 september 2018
    Heb het goed deze week daar aan het strand en een mooi vooruitzicht om de reis op een later moment af te gaan maken! Heb je een heel jaar iets fijns om naar uit te kijken!
  3. Wim Duiverman:
    2 september 2018
    Nou daar zou ik ook wel een tijdje kunnen bivakkeren!
  4. Dick Baak:
    3 september 2018
    Mooie plek om de gezamenlijke teleurstelling een plaats te geven. Geniet samen van alle moois!
  5. Agnes:
    5 september 2018
    Pfff heftig zeg!
    Succes met alles n plekje geven en geniet van de stilte en rust❤
  6. Thea Mol:
    6 september 2018
    Yvon en Robbert.
    Nog even genieten samen.
    En dan wens ik jullie veel sterkte voor de
    komende tijd, gr