Ziekenhuis Lima

25 augustus 2018 - Lima, Peru

Afgelopen vrijdag hebben we een enkele reis naar Mancora geboekt,(voor zaterdag) Mancora ligt ten noorden van Peru. Ik had een leuk hotelletje aan zee voor 8 dagen gevonden. Een enkele reis,omdat we het plan hadden vanaf daar door te gaan naar Colombia.

Om 11.15 uur moesten we zaterdagochtend in het ziekenhuis zijn om de uitslag van de scan te bespreken. Het zou allemaal wat krap worden, maar ik durfde de uitdaging wel aan (vlucht 14.50 uur vanaf Lima Aiport).

Met onze rugtassen op weg naar het ziekenhuis. Best een gedoe, omdat Robbert niets kon dragen. Gelukkig zijn de Peruaanse mannen erg attent, dus op het moment dat ik aan het ‘ stuntelen ben met de tassen ’ komt er al hulp aangesneld haha.

De uitslag was teleurstellend! Robbert heeft een gebroken miniscus en zijn kruisband is aangetast (is een soort elastiek) en op sommige plaatsen stuk. Daarnaast stukje bot afgebroken en bot en vocht in zijn knie. Slik! Het advies van de arts was om deze week een knieoperatie te doen in de kliniek. Hij adviseerde ons een hele goede arts, die gespecialiseerd is in knieën en die heeft hij gebeld of er plek was. De operatie zou een uur duren, en zou niet heel ingrijpend zijn. Volgens de arts zou hij daarna vrij snel weer kunnen lopen. Niet opereren was geen optie volgens de arts, en 6 weken wachten (zo lang hebben we hier nog) was ook geen optie.

De operatie kan a.s. maandag, dinsdag of woensdag We vroegen of we even 10 minuten samen konden overleggen. Robbert heeft met zijn broer gebeld die ook arts is voor advies en met de SOS alarmcentrale. Zij hadden het advies nodig van de arts om te bespreken. Uiteindelijk hebben we besloten de operatie op woensdag te plannen, mits verzekering akkoord gaat. Daar kunnen we maandag pas naar toe bellen, dus om op maandag al operatie te plannen leek ons niet handig. Gezien de prijzen van de scans, zou zon operatie ook niet goedkoop zijn.

Om half 1 stonden we uiteindelijk buiten..Gelukkig zou de arts het advies mailen naar de SOS alarmcentrale. Gezien het erg drukke verkeer waren we pas 13.40 uur op lima AirPort. Dat was krap. Maar omdat Robbert door Latam, de maatschappij in een rolstoel werd gezet, kregen we overal voorrang en waren we binnen tien minuten door alle controles heen. Robbert werd in een rijtje met rolstoelers geplaatst, was apart allemaal, en we konden als eerste het vliegtuig in.

Wat waren we blij toen we gisterenavond in ons paradijsje aankwamen. Een hotel aan zee, maar het was donker dus daar was weinig van te zien. We hadden een geweldige mooie suite met zeezicht op de eerste verdieping gekregen met een groot kingsize bed, maar met de trappen was dat niet te doen. Uiteindelijk terechtgekomen in een klein bungalowtje met klein bed haha maar wel aan zee. Wel wat meer praktisch voor mijn lief. Op 1 minuut loopafstand zat een geweldig Italiaans restaurantje waar we een heerlijke pizza hebben gegeten en alles even konden laten indalen.

Morgen dus bellen met verzekeraar, of we toestemming krijgen voor operatie, en dan vlucht terugboeken naar lima. Voor dinsdag

Nu liggen we lui aan het zwembad, ik kijk over de zee, en voel de rust langzaam in mijn lijf zakken....

Liefs!

1. Tineke Duys:
    26 augustus 2018
    Jeetje, sterkte met de operatie en voor nu vooral tot rust komen aan zee voor een paar dagen!
  2. Diana:
    27 augustus 2018
    Wow wat heftig. Hopelijk gaat de verzekering akkoord. En anders de rest van jullie reis aan zee op een stoel 😉en helemaal ZEN....
  3. Annieboeters:
    27 augustus 2018
    Robbert heel veel sterkte met de operatie hopen dat de verzekering akkoord gaat
    groetjes annie
  4. Bernetta:
    27 augustus 2018
    Veel sterkte! Ik duim voor goed nieuws van de zorgverzekeraar! Probeer ook te genieten!
  5. Esther:
    27 augustus 2018
    Heel veel sterkte! 💋 En snel weer verder genieten.
  6. Petra:
    Sterkte Met de operatie 💋
  7. Thea Mol:
    Robbert Veel sterkte toegewenst
    Hopen dat dat alles goed gaat.
    Gr aan Yvonne.
  8. Robbert:
    29 augustus 2018
    DANKJEWEL allemaal...nog een nachtje slapen...