Laatste blog, terug in Lima

7 september 2018 - Arequipa, Peru

We vliegen einde van de middag naar Lima vanaf Talara. Mijn laatste blog. Ik vond het fijn te delen. Dank jullie wel voor het lezen van mijn blog en alle lieve reacties die ik hierop mocht ontvangen. Morgenavond vliegen we vanaf Lima terug naar Amsterdam, waar we zondagmiddag rond 15.50 landen. De kids van Robbert komen ons halen, dat is fijn!

Is het echt een week geleden dat we naar Talara vlogen? De hele situatie in Lima met de knie van Robbert lijkt echt al zoveel langer geleden. Apart toch dat een week vakantie vieren zo anders voelt dan een week thuis/werken. Wat een mooie herinneringen aan zee hebben we gemaakt. Het bracht me vaak terug naar pnze week Thailand. Soort van vervolg, deel 2 haha. Januari 2017 vloog Robbert namelijk naar Thailand voor een strandweek waar we elkaar hebben leren kennen.

Nu dus acht dagen Mancora. Werkelijk een paradijsje op aarde. Zo rustig, we zitten op zo'n rustige plek met zoveel ruimte, en weinig toeristen....Heerlijk.....
Het was fijn hier een eigen keukentje te hebben (Zie filmpjes voor de beeldvorming). Zo konden we bij het huisje ontbijten en lunchen. Uiteindelijk hebben we 2 avonden zelf gekookt, de overige avonden zijn we uit eten geweest. Het was ontspannend aan zee te eten, maar het was ook erg leuk om in het dorpje te eten. Met een tuk tukje naar het dorp voor 5 solletjes, boodschapjes doen, eten en weer terug naar ons huisje.

Fijn hoe we hier zo snel een ritme vonden. Lekker uitslapen, vaak een uurtje sporten (ik dan) en vervolgens samen ontbijten, lekker chillen op het strand met een boekje, lunchen, en einde van de middag een stukje ‘ wandelen’ over het strand. Robbert met krukken, en dat ging elke dag steeds soepeler. Een stop voor een smoothie of voor happy hour (2 pisco  souer voor de prijs van 1, een heerlijk drankje uit Peru).

De teleurstelling en acceptatie om eerder terug te gaan heeft in het nu een plekje gekregen. We hebben allebei contact gehad met werk en gevraagd of we eerder kunnen beginnen. We willen namelijk heel graag onze reis op een later moment afmaken. De dagen kunnen we dus goed gebruiken. 17 september ga ik weer aan het werk. Ik vind het fijn nog een week vrij te zijn in Nederland.

In het nu voel ik me dankbaar en gelukkig. Zo fijn dat we van de verzekering  8 dagen ‘kregen’ voordat we terug moeten vliegen. Dit heeft voor mij wel het verschil gemaakt. Als we vorige week vanaf Lima waren teruggegaan, was dit qua beleving totaal anders geweest

Afgelopen dinsdag waren we 7 weken in Peru. Samen op avontuur, samen op sabbatical. Nog nooit eerder in mijn leven’ samen’ zo lang weggeweest.
Wat ging het vanzelf, wat was het fijn en wat hebben we veel meegemaakt. Fijn om elkaar de ruimte te geven, elkaar weer te vinden en de verbinding te voelen.
Door alles wat er is gebeurd, is onze band hechter geworden en weten we wat we aan elkaar hebben. Ik schreef vandaag in het vliegtuig het volgende gedichtje. Mag ik delen?

7,5 week met jou op avontuur
Daar stonden we dan op Schiphol
Wat stond ons allemaal te wachten?
Nieuwsgierig en met een gezonde spanning naar Peru
Wat hebben we veel meegemaakt, gedeeld en ervaren
Zoals de twee weken in ons huisje op de berg in Pisac, de drie avontuurlijke weken met de kids, de tegenslag met je knie in Lima, en de romantische rust strandweek in Mancora

Ik besef in het nu hoeveel ik van je hou
Hoe je me laat shinen en hoe ik volledig mezelf kan zijn
Hoe blij ik me elke ochtend  voel als ik naast je wakker wordt
Jouw liefdevolle blik als je me aankijkt

Zo heerlijk iedere avond voor het slapen gaan tegen je aan te kruipen
Fijn hoe alles bespreekbaar is en ik alles kan vragen
Na ruzie elkaar weer vinden, boos kunnen zijn en verdrietig..
Hoe we met humor kunnen relativeren

Ik besef hoe fijn het is samen
te kunnen lachen

Je luistert naar me als ik wil delen
Je troost me als ik down ben
Je kust mijn tranen weg als ik verdrietig ben
Je neemt me in je armen me als ik wil schuilen
Je streelt me als ik je warmte nodig heb

Vertrouwen in mijn liefde voor jou is gegroeid...mijn liefde voor jou zit diep
Dankbaar dat je in mijn leven bent verschenen lieve Robbert...
En dank je wel voor dit gave avontuur!

1. Agnes:
    Ontroerend ...
    Trots op jou Yvonne hoe je deze tegenslag een positieve draai hebt gegeven en er een bijzonder mooie week van hebt gemaakt! Tot snel❤️
  2. Tineke Duys:
    8 september 2018
    Wat een ontroerende woorden aan het einde van deze reis. Wat een heerlijkheid om je zo jezelf te kunnen voelen bij je partner. Goede vlucht en alvast een warm welkom op Nederlandse bodem morgen. Dank voor het delen van je ervaringen. Het was fijn om op die manier een beetje mee te reizen.
  3. Bernetta:
    8 september 2018
    Niet alleen prachtig verwoord, ook fijn om te lezen hoe jullie in het nu, ook nu het anders loopt, elkaar weten te vinden en toe gaan werken naar een vervolg. Hele goede reis terug en fijn dat jullie door de boys worden opgehaald. Zo is de cirkel voor nu rond, mooi!
  4. Dick Baak:
    10 september 2018
    Fantastisch hoe jullie deze tegenslag hebben opgevangen met elkaar. Dat tekent jullie relatie. Ondanks wat er gebeurd is, een prachtige vakantie met elkaar gehad en elkaar nog beter leren kennen. En wat fijn is, deel twee gaat nog komen!
    Dank voor je fijne dagboek dat ik met veel plezier heb gelezen.
    Geniet er nog een week van.