Uitrusten op Mancora beach

28 augustus 2018 - Máncora, Peru

Na onze enerverende ochtend in het ziekenhuis zijn we in de middag naar Talara gevlogen. Een vlucht van 1,5 uur, waar ik even de rust had om de uitslag van de arts te verwerken. Het wordt een spannende week, benieuwd hoe het zou gaat lopen.

Rond 19.00 uur kwamen in Casa Barco aan, nieuwsgierig naar de suite met zeezicht. Helaas, wat bleek? De suite lag op de eerste etage, met krukken niet heel handig.
Tja, en nu.....We hadden de keuze uit de suite of een bungalow beneden. We kozen voor het laatste. Toch even samen een blik geworpen in de suite. Jeeeeeeej, wat een geweldige kamer.. Een ruime kamer met een kingsize bed, mooie badkamer, hangmat op het balkon en schitterend uitzicht op zee.

De bungalow had gelukkig ook uitzicht op zee, maar het bed was 3x zo klein haha. Na het uitpakken, hadden we trek, dus op zoek naar een restaurantje.
Omdat het donker was, hadden we geen idee waar we waren ‘ gedropt’, maar de eigenaar zei dat op 1 minuut lopen een Italiaans restaurant zat. Dat was te doen voor mijn lief.

Yes, wat een geweldig leuk restaurantje, aan zee, mooi ingericht, en lekkere zachte lounge muziek op de achtergrond. Allebei een mega grote pizza besteld. Moe van het ziekenhuisbezoek, het reizen, zijn we op tijd gaan slapen.

Oef, het kraken van het bed, was heftig. Elke draai klonk alsof het matras het niet zou houden. Ik had niet echt een goede nacht gemaakt, ken dat voelde ik de volgende ochtend wel. Tja ....ook geen 20 meer tenslotte. Het uitzicht toen ik de gordijnen opende, maakte veel goed. WOW, wat een uitzicht..., wat een rustige plek.

We kwamen tijdens het ontbijt erachter dat we de enige gasten waren, en dat is alle dagen zo gebleven. Na een heerlijk ontbijtje, heb ik een lange strandwandeling naar het centrum van Mancora gemaakt.

Wat een fijn en rustig strand, heerlijk het geluid van de vogels in de lucht.  De combinatie van zon, zee en strand, maakt me altijd blij.  De geur van de zee, slenteren met mijn blote voeten over het warme zand. Op zoek naar een leuk strandhuisje voor als Robbert moet herstellen straks na de operatie.

Na 1,5 uur  terug bij casa Barco, waar we de hele dag geluierd en gezwommen hebben. EInde van de middag met een tuk tukje naar het centrum voor een verlate lunch op het strand. Respect hoe Robbert zich met krukken door het zand ‘ worstelt’ en met zijn krukken mee ‘ loopt’  als ik nog eventjes wil winkelen in het gezellige centrum.

Wat was het fijn toen we terugkwamen. Een schitterende zonsondergang vanaf ons zwembad. We hebben twee strandbedjes tegen elkaar aangeschoven, en zijn onder een lekker warm dekentje gekropen om te genieten van de ondergaande zon. Zo’n moment alsof het voelde alsof we de enige zijn op deze wereld. Er overviel me een geluksmomentje, wat hebben we het fijn en goed samen. Heerlijk hoe de liefde stroomt. Ik voel ik me rustig, tevreden en gelukkig....

Gisteren hebben we nog zo’n heerlijke dag gehad aan het strand, en omdat we de enige gasten waren na weer een slechte nacht in het krakende bed, heb ik kunnen regelen, dat we  ‘ S avonds na het eten onze spullen in de bungalow konden laten staan, en naar de suite konden om daar te slapen in het kingsize bed!
We zijn vroeg gaan eten, en het was een feestje in het kingsize bed! Een cadeautje!

Vandaag nog bij het zwembad gelegen, en om 15.00 uur stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Back to Lima.

Ik schrijf dit verhaal in de lucht. Ik besefte net dat we vandaag precies op de helft zijn van onze vakantie. 6 schitterende weken zitten er al op. Zoveel indrukken, zoveel gedeeld samen, en daarnaast genoten van de 3 drukke actieve weken met de kids.
Net uit vliegtuig en de rolstoel staat al klaar voor mijn lief. Ik mag bij uitzondering door een medewerker van Latam Robbert zelf rijden naar de bagageband en pak mijn kans. Met vaart duw ik robbert voorruit in allerlei bochten en draaien. We hebben lol, totdat de band van de rolstoel eraf schiet en ik een boze blik krijg. Of ik alleen vooruit wil rijden en geen capriolen wil uithalen, haha.

Morgen dus spannende dag, om 10.00 uur gesprek met de arts, en als het goed voelt, aansluitend de kijkoperatie. Dan is het in Nederland 17.00 uur.  De verzekering is akkoord, dus duimen dat de operatie goed verloopt, en dat mijn lief snel kan herstellen.

Kus

1. Tineke Duys:
    29 augustus 2018
    Heerlijk dat de liefde stroomt. Zo zou het altijd mogen zijn.😉
  2. Dick Baak:
    29 augustus 2018
    Een geluk bij een ongeluk! Helaas het been wat er zorgt, dat het programma aangepast wordt. Maar..... een prachtige plek voor jullie samen met veel liefde. Wat is belangrijker
    ?!
  3. Annieboeters:
    29 augustus 2018
    Blij met al jullie verhalen geniet van de prachtige plek lekker genieten samenxxx