Stress op Cusco airport

2 augustus 2018 - Lima, Peru

Na twee heerlijke weken Pisac vertrokken we donderdagmiddag met de taxi naar Cusco. Ons volgende avontuur. 3 weken met de kinderen on tour. We hadden het zo geregeld dat we tegelijk op Lima Airport zouden aankomen. Onze vlucht zou om 18.00 uur landen en de vlucht van de kinderen vanaf Amsterdam om 18.10 uur. Is dat wel handig geregeld, hoorden we van verschillende kanten? Wij hadden er alle vertrouwen in.Ruim 2 uur van te voren stonden we op Cusco AirPort bij de incheckbalie van Peru air. Vreemd dat iedereen voor ons de koffers niet op de band zette, maar weer weg ging.
Ah, wij waren aan de beurt. Robbert was druk bezig met het plaatsen van zijn slotje op zijn rugzak, terwijl ik de paspoorten aan de dame achter de balie gaf.  Ze keek mij aan en zei, sorry mevrouw, maar jullie hebben een gecancelde vlucht. Morgenochtend is de eerste mogelijkheid.  OMG....dit kon echt niet. NIet vandaag, we moesten op tijd op het vliegveld staan De kinderen kunnen we daar niet samen laten staan....

Ik keek Robbert aan die vol vertrouwen zijn rugzak op de band zette. Nu Robbert dit slechte nieuws vertellen... Ik zag paniek in zijn ogen toen ik het deelde.

Stress gierde door mijn lijf, maar helpt ook om snel te schakelen. Ik zei tegen Robbert, neem jij de tassen mee, ik ga informeren bij een andere maatschappij.
Rennend langs de drukke rijen met wachtende mensen, kwam ik met klotsende oksels bij LAN-Airlines aan. Een maatschappij meerdere keren per dag naar Lima vliegt.

Aan de man achter de balie vroeg ik of hij nog een vlucht in de ' aanbieding' had....

Nou de aanbieding niet, maar hij had nog wel een vlucht beschikbaar. Een vlucht waarbij we om 19.30 uur op Lima AirPort zouden landen. Cu'anto cuesta? E 320 euro. We moeten er eerder zijn, zei ik tegen de man. Ik benadrukte dat we er echt rond 18.00 uur moesten zijn....

Nou hij had nog wel een vlucht eerder, nog precies 2 plekjes....voor een bedrag van E 375. Ik moest 3 keer slikken, toen ik dit aan Robbert voorstelde. In de tussentijd kregen we ook nog van een vrouw een ticket aangeboden (100 euro goedkoper), maar Robbert zei, dit geeft alleen maar gedoe. Boek Deze vlucht maar.....
Daar zaten we dan in het vliegtuig(je). Op naar Lima Airport......Vertraging riep onze piloot om....45 minuten in het vliegtuig wachten. De welkomstceremonie die robber voor de kinderen had ingestudeerd zou niet meer lukken...

Maar wat fijn toen we om 19.30 uur de kinderen de trap af zagen komen, ze moesten een uur op ons wachten, maar het is uiteindelijk goedgekomen. Met de taxi naar Miraflores, waar we 1 nachtje zouden overnachten. Daar kwam Maurice nog langs, de man die twee weken een programma voor ons heeft geregeld. Wij hadden in Pisac al een tas voor leuke spullen gekocht, van trommels tot vazen, die de kinderen over 3 weken mee terug naar Nederland voor ons zouden nemen. De komende periode maar even niets kopen haha!

Moe maar voldaan, kropen we tegen elkaar aan in bed. Morgen naar de woestijn, de zandduinen.