Back in Cusco

17 augustus 2018 - Cusco, Peru

Afgelopen woensdagmiddag zijn we in Cusco aangekomen. Wij waren er al een dagje geweest toen we in Pisac zaten, en was fijn er weer terug te zijn. Mooie stad. Ik had wat camerastress (van mijn nieuwe camera ging de lens niet meer open). Er zat zand in van ons avontuur in de zandduinen. Twijfel tussen nieuwe camera of zou er iemand in Cusco zijn die m snel kon maken? Ik had geluk. Caesar van een camerawinkel vertelde mij dat tie m in een dag zou kunnen maken. Zou het echt waar zijn? Kosten, 50 euro, maar altijd goedkoper als een nieuwe camera. Ik had de afspraak gemaakt, dat als tie het niet zou doen ik ook niet hoefde te betalen.

Donderdag zijn we met de bus naar Maras en Moray een dagje geweest. Met nog een onverwachte afsluiter, een paar uur Chinchero, waar wij eerder ook al een dagje waren geweest, maar ook graag de kinderen wilde laten zien.

Eerst naar Las Salinas de Maras. Een overweldigend spektakel van zoutpannen met 4000 zoutbekkens. Mooie foto’s hier gemaakt, zie tabje foto’s. De wittekleur van het zout en de bergen met verschillende kleuren vanwege alle mineralen die erin zitten, vormen een prachtig gezicht. Het zoute water komt uit de grond en vormt plassen die opdrogen in de zon waardoor het zout wordt afgezet aan de oppervlakte. Het zout wordt door de lokale bevolking met eeuwenoude technieken verzameld en verkocht op de vele markten in de regio.

Door met de bus naar Moray. Ingenieuze terrassen die uit het in Incatijdperk stammen. Moray was in de tijd van de incas een centrum voor landbouwexperimenten. Het terrassencomplex, zie foto’s, heeft de vorm van een amfitheater.

Chinchero is een pareltje. Mooi om te wandelen met schitterende incaterassen, mooie kerk, echt indrukwekkend, en geweldig uitzicht.

Ik merkte vandaag (Vrijdag) dat mijn lijf best moe is. Heel veel gelopen afgelopen week en morgen staat 4 dagen een tour naar Machu Picchu op programma. Nu net rugtas voor 4 dagen gepakt. We vinden het alle vier best spannend. 4 dagen avontuurlijk, geen WiFi, 1e dag geen douche, en lang en veel wandelen.

Vandaar dat ik mijn programma vandaag wat heb aangepast. Pisac stond vandaag op programma met het mooie meer in ........ Ik ben in de ochtend mee naar het meer gegaan, en s middags heb ik mij laten afzetten bij pisac in hotel voor een heerlijke massage voor een uur en een gezichtsbehandeling van half uur (voor 4 euro haha).
Robbert en de jongens zijn de Inca ruines gaan bewandelen.
Ik voel me nu stuk beter en ben klaar voor de 4 daagse, spannend!

O ja willen jullie nog weten hoe het met mijn camera is afgelopen? Die doet het weer! Jippie blij mee, want maakt echt mooie foto’s!

Fijn weekend allemaal

1. Marcel:
    18 augustus 2018
    Goed gedaan, relaxen met massage!!! Heerlijk om via de verhalen met jullie mee te leven. Veel plezier komende dagen, ik zal het contact via de verhalen missen hahaha
  2. Chris:
    Op naar Machu Picchu dus, zet em op 💪🏽
    Heel veel plezier en we zien de verhalen en foto’s met plezier tegemoet

Liefs
  3. Bernetta:
    18 augustus 2018
    Fijn dat je camera het weer doet! Zand en strand zijn killing voor camera's... Die massage en ff relaxen klinkt heerlijk. Goed dat je je lijf even rust hebt gegeven en hebt verwend. Mag ook wel! Mooie tocht naar Machu Picchu en back to basics... Geen wifi, geen douche... 😜😄
  4. Petra:
    Goede reis naar Machu Picchu😘
  5. Tineke Duys:
    18 augustus 2018
    Wat een reis, wat een reis! Heb het goed.
  6. Annieboeters:
    Goed gedaan gezichts behandeling en massage voor 4 euro
    fijn dat je camera het weer doet dit is genieten van alle verhalen
    goede reis naar machu picchu
    liefs mamxxxx
  7. Sandra:
    19 augustus 2018
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. En wat leuk om op deze manier met jullie "mee te reizen". Mooie verhalen en prachtige foto's. Heel veel plezier 😘
  8. Marije:
    20 augustus 2018
    Zoooo, wat een prachtig avontuur zijn jullie aan het beleven. Hier is de vakantie alweer op zijn einde..-voor mij in elk geval- . #backtowork.. maar door deze verhalen blijf ik een beetje in de vakantiestemming hoor ;-) GENIET! xxxxxxxxxx