Op naar de Nazca lijnen...

5 augustus 2018 - Nazca, Peru

Omdat uitslapen niet echt lukt in onze tent, zaten we zondag al op tijd aan het ontbijt.
Om 10.50 uur werden we naar het busstation gebracht, voor een 3 uur durende busrit naar Nasca.

Een bus met luxe VIP plaatsen, hier kunnen we het wel een paar uurtjes volhouden. In Nasca lag ons hotel zo'n 10 minuten bij het busstation vandaan, maar voor mij toch iets te ver om te lopen. We hadden onze rugtassen namelijk in een sealbag gestopt, en dat sjouwt echt niet fijn. Mats zei, geef maar Yvonne ik draag m wel.....En zo liep ik achter de mannen aan naar het hotel.

Wat een mooi hotel, centraal gelegen met een groot zwembad, en ruime kamers. En een badkamer met een toilet op de kamer. Dat is dan ineens heel luxe, na twee nachten in ons tentje, waarbij je als je moet plassen toch eerst even 20 treden naar beneden moet wandelen.

' s middags hebben we bij het zwembad gelegen met een boekje en avonds door het dorpje geslenterd. Morgen spannende dag, onze vliegjtour over de Nazca lijnen.

Tussen 8.50 en 9.10 zouden we worden opgepikt door het busje van het bedrijf die de tour voor ons zou regelen (online geboekt en betaald). Om 9.10 stonden we nog steeds braaf te wachten....Hey lief, heb je wel het juiste hotel doorgegeven, zei Robbert? Alle vertrouwen en ja hoor, daar kwam, weliswaar 5 minuten te laat toch ons busje. Het advies was niet te ontbijten voor de vlucht. We hadden gelezen dat heel veel mensen moesten overgeven tijdens de vlucht. Maar goed, dat advies hebben we toch maar in de wind geslagen. We hadden trek, en hebben genoten van een lekker ontbijtje. Met een primatourtje in de maag, en duimen dat ik niet misselijk zou worden, zaten we in de bus, zin in de vlucht!

Op het vliegveld werden we gewogen (maximale gewicht is 95 kilo pp) en werden er kopieën van onze paspoorten gemaakt. Vervolgens konden we terug naar het hotel. Wat bleek? Alle vluchten eerder die ochtend waren wegens de mist gecanceld. Ah, daar kijken we nu niet meer vreemd van op,haha!

Onze vlucht stond nu rond 12.30 uur gepland. Nou weer terug terug inaar het hotel. We hebben 1,5 uur bij het zwembad gelegen en om half 12 stonden we klaar. Take II voor onze vliegtuigtour inclusief een nieuw primatourtje!

En ja hoor, goed nieuws bij aankomst op het vliegveld.. We kregen een boardingpas en werden naar een aparte wachtruimte gebracht.  En ja hoor, ineens hoorde ik mijn naam omroepen. Yes, het gaat gebeuren, een vlucht over de Nasca lijnen.
De piloot vertelde dat foto's maken niet handig was.daar werd je nog meer misselijk van. Na een uitgebreide uitleg (inclusief waar we de kotszakjes konden vinden) stegen we op!

De tocht was werkelijk indrukwekkend. Gelukkig heeft Jesse mooie foto's gemaakt (zie de blog bij fotos). Omdat het hier maar 1 dag per jaar regent, blijkt dat de lijnen en de bijzondere figuren eeuwen lang bewaard konden blijven...WoW, wat bijzonder....Een mysterie...nog steeds is men het ontstaan aan het onderzoeken.

Gelukkig zijn we alle 4 niet ziek geworden. Maar lopende de middag waren Robbert, Mats en ik moe en niet helemaal lekker. We zijn als een blok bij het zwembad in slaap gevallen na de lunch.

Van de aardige hotelmanager, kregen we een gratis upgrade naar een heeeeeele grote familiekamer, waarbij wij een jacuzzi in de slaapkamer hadden, en een mega groot bed. Dat is voor 1 nacht een ongekende luxe (voor jullie beeldvorming, de bedden in Peru zijn heel klein en smal).

Voor het eten even heerlijk samen in de jacuzzi! Tijdens het avondeten, waarbij we ruim een uur op ons eten moesten wachten, keken we elkaar lachend aan....we waren weer zoooooo moe! En het eten kwam maar niet. Pffff...dat was pittig het wachten.....Uiteindelijk nog lekker gegeten, maar we wisten niet hoe snel we moesten afrekenen.....

Ik stapte in bed, en voordat mijn hoofd het kussen raakte, sliep ik al. ' s nachts schoot ik wakker, en was ik Robbert kwijt...maar die lag ' helemaal' aan de andere kant van het bed haha.....

Morgen naar Aerequipa! zin in!

Ps......Zijn we vandaag echt al 3 weken onderweg? Zoveel meegemaakt, zoveel ervaren,  zoveel mooie en bijzondere momenten.....dankbaarheidmomentje in het nu.

Liefs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bernetta:
    9 augustus 2018
    Moest me even oriënteren op de Nazca-lijnen, had het even niet paraat, gebrek aan algemene ontwikkeling...:-), maar kotsen of niet, die foto's zouden er komen, hahaha! Geweldig dat je dit hebt mogen zien! En dan de dag eindigen met een jacuzzi in je kamer...
  2. Angelique:
    9 augustus 2018
    Wat een mooie reis maken jullie toch, dit lijkt mij heel bijzonder om te zien. Heb er veel over gehoord lijkt mij heel mystiek. Geniet met zijn viertjes
  3. Petra:
    9 augustus 2018
    Geweldig de Nasca lijnen, vond het zelf ook een mooie belevenis. Hele fijne reis verder xx
  4. Agnes:
    5 september 2018